PUBLICA GRATUIT ANUNTUL TAU PE INCHIRIERIPORTAL.RO
📘 Cheltuieli suplimentare la inchirierea unui apartament: ce trebuie sa stii despre fondul de rulment si fondul de reparatii
Dupa cautari intense, ai gasit in sfarsit un apartament care se potriveste nevoilor tale. Insa, pe langa chirie, trebuie sa fii constient ca exista si alte cheltuieli, mai ales daca locuiesti intr-un bloc cu asociatie de proprietari. Acestea includ costuri cu utilitatile, gunoiul, fondul de reparatii, fondul de rulment si alte cheltuieli administrative precum plata femeii de serviciu, firmei de curatenie sau a administratorului.
🔑 Cine plateste intretinerea? Cheltuielile de intretinere sunt achitate de persoana care locuieste efectiv in apartament si beneficiaza de serviciile respective. In cazul tau, ca si chirias, vei plati intretinerea din momentul mutarii. Totusi, apar frecvent intrebari si discutii legate de responsabilitatea pentru fondul de rulment si fondul de reparatii.
📜 Ce spune legea? Raspunsurile se regasesc in Legea 196/2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor.
🏦 Fondul de rulment: ce este si cine il plateste?
Fondul de rulment este constituit obligatoriu de fiecare asociatie de proprietari pentru acoperirea cheltuielilor lunare, in special in lunile cu costuri ridicate (de obicei iarna). Conform art. 72 alin. (3), fondul se plateste anticipat de catre fiecare proprietar, conform hotararii adunarii generale, si se reintregeste lunar.
➡️ Daca apartamentul se vinde, fostul proprietar poate solicita restituirea fondului, iar noul proprietar trebuie sa depuna suma echivalenta. Acest lucru confirma ca fondul de rulment este responsabilitatea proprietarului, nu a chiriasului.
🔧 Fondul de reparatii: ce este si cine contribuie?
Potrivit art. 70 alin. (2), proprietarii membri ai asociatiei trebuie sa aprobe anual un fond de reparatii pentru imbunatatirea si repararea proprietatii comune. Acesta se plateste in avans, in transe lunare egale, si este folosit exclusiv pentru consolidarea, reabilitarea termica si cresterea calitatii arhitecturale a imobilului.
➡️ Fondul de reparatii este, asadar, o obligatie a proprietarilor, nu a chiriasilor, deoarece vizeaza investitii in structura si estetica blocului.
📌 Recomandarea Primuss Imobiliare
Agentia Primuss Imobiliare, specializata in inchirieri Bucuresti, recomanda ca inainte de semnarea contractului de inchiriere sa discuti clar cu proprietarul despre cine va suporta fondul de rulment si fondul de reparatii. Chiar daca le platesti tu ca chirias, este indicat sa soliciti o decontare din partea proprietarului.
Articol realizat pe baza Legii 196/2018 și recomandărilor practice din domeniul imobiliar. Pentru consultanță personalizată, contactează Primuss Imobiliare.
*Prezentul articol ofera informatii generale si nu constituie consultanta juridica . Continutul acestuia nu poate fi interpretat ca un sfat juridic